21-9-2017

#InnovationThursday: Hoe trek je de aandacht van je klant?

Vandaag de dag kun je eenvoudig je de boodschappen ophalen bij de supermarkt of zelfs thuis laten bezorgen. Dat is fijn. Maar in Zweden hebben ze het nog beter geregeld. Want, waar we in Nederland de boodschappen zelf nog in de koelkast zetten, wordt dat in Zweden voor je gedaan. ‘In-Fridge Delivery’ is een samenwerking tussen Zweedse kruidenierswinkel ICA, leverancier PostNord en smartlock merk Glue. Zodra je online boodschappen bestelt, geef je de leverancier toegang tot je huis. De bezorger kan vervolgens via een appje de voordeur openen en de bestelling direct in de koelkast plaatsen. Een voorbeeld van hoe je de klantbeleving verbetert door de klantreis te verkorten.

Andere tijden, andere behoeftes te vervullen
Informatie gaat zo snel dat een Kickstarter project al gekopieerd én geproduceerd is nog voordat de daadwerkelijke campagne gefinancierd is. Amazon levert pakketjes binnen het uur. De digitale revolutie zet alles op zijn kop. Iedereen doet gigantisch zijn best om ook maar een seconde de aandacht van je te krijgen. Gevolg? Door de vele verschillende prikkels hebben we een korte aandachtsspanne. Uit onderzoek van Harvard Business Review blijkt dat 86% van toonaangevende bedrijven denkt dat klantbeleving de key is voor succes. Dus de aandacht winnen van de consument? Duik in de klantbeleving! Haak in op pijnpunten in de klantreis of verbeter de gehele beleving, zoals de supermarkt hierboven doet. Of zoals we dat bij Hago Next doen.

Annie Trash
Bij Hago Airport Services zetten ze automatisering in om de gehele beleving te verbeteren. Want zeg nou zelf, je wilt iets weggooien, maar er is geen prullenbak te bekennen. Dat is mateloos irritant. Op de D-pier van Schiphol rijdt Hago’s Annie Trash. Een zelfrijdende afvalemmer die het afval van de reizigers opvangt.

Bekijk hier het filmpje van Annie Trash. 

Op de D-pier komen en vertrekken reizigers van en naar verschillende landen in Europa. Van zo’n vlucht ben je vaak moe en gespannen, waardoor je minder bewust bent van de rotzooi die je achterlaat. In plaats van de beleving rondom de traditionele afvalemmer te verbeteren, kiezen wij ervoor om de hele klantbeleving te verbeteren. De afvalemmer komt nu naar de reiziger toe in plaats van andersom. Door de klantreis te optimaliseren in combinatie met de technologische mogelijkheden, worden reizigers getriggerd om op de juiste manier hun afval te deponeren.

Bij Hago Next zetten we ons graag in voor innovatieve schoonmaak en een frisse beleving voor iedereen die voorop wil lopen. Want schoon is van iedereen. Wij zijn Hago Next, de schoonmakers van vooruitstrevend Nederland.

#InnovationThursday: Hoe trek je de aandacht van je klant?